W ramach działalności Cashback services sp. z o.o., z siedzibą w Rybniku (44-200), ul. Raciborska 35a, NIP: 6423215320 (dalej: Cashback services), osoba fizyczna posiada w zakresie danych osobowych następujące prawa:
O ile to możliwe, Cashback services powinno umożliwiać osobom, których dane dotyczą, korzystanie z uprawnień zawartych w tej polityce w sposób samodzielny, bez konieczności składania specjalnego wniosku do Cashback services. W związku z tym, Cashback services powinno dążyć do zaprojektowania swoich systemów skierowanych do użytkowników, aby klienci, pracownicy i internauci mogli z własnej inicjatywy:
Dostęp do tych systemów skierowanych do użytkowników powinien podlegać odpowiednim mechanizmom uwierzytelniania.
Osoby, których dane dotyczą są również uprawnione do złożenia pisemnego lub ustnego wniosku, do rzędu, w celu skorzystania z przysługujących im praw. Żądania od osób, których dane dotyczą, skierowane do Cashback services w celu skorzystania z tych praw są określane jako "wnioski o skorzystanie z praw" (WSP).
Każde żądanie osoby fizycznej dotyczące jej danych osobowych jest WSP. WSP mogą być odbierane przez telefon, e-mail, pocztę, media społecznościowe lub przekazywane ustnie pracownikom Cashback services. Wniosek nie musi odnosić się do właściwych przepisów o ochronie danych lub danych osobowych.
Warunki, w jakich Cashback services musi spełnić wniosek, będą się różnić w zależności od tego, które prawo jest wykonywane. W niektórych przypadkach dana osoba może chcieć skorzystać z więcej niż jednego prawa, a Cashback services może być w stanie spełnić jeden aspekt żądania (np. przyznając dostęp), ale nie inny (np. usunięcie danych).
Cashback services ma obowiązek odpowiedzieć na WSP w ciągu 30 dni. Jeśli żądanie jest szczególnie skomplikowane, może ono zostać przedłużone do maksymalnego okresu 60 dni, ale Cashback services ma obowiązek udzielenia odpowiedzi żądającemu w ciągu 14 dni, wyjaśniając, dlaczego konieczne jest wydłużenie okresu. Z tego powodu bezwzględnie należy rejestrować datę otrzymania WSP.
Należy pamiętać, że Cashback services nie jest uprawnione do pobierania opłaty za rozpatrywanie wniosków, z wyjątkiem następujących wyjątkowych okoliczności:
Przed podjęciem jakichkolwiek działań w związku z WSP należy potwierdzić, że pochodzi on od osoby, której dane dotyczą lub osoby upoważnionej do działania w jej imieniu. Sposób weryfikacji regulowany jest wewnętrznymi procedurami Cashback services w tym zakresie. Nie można prosić o więcej informacji niż minimum niezbędne do zidentyfikowania wnioskodawcy.
WSP można składać ustnie (np. telefonicznie lub osobiście). Jeśli WSP została przyjęta ustnie, należy złożyć zapytanie do wnioskodawcy, o możliwość złożenia wniosku na piśmie (np. wysyłając wiadomość e-mail). Nie można nalegać na to i nie można odmówić odpowiedzi na WSP, które są składane wyłącznie ustnie. Przesłanie pisemnej prośby służy również zweryfikowaniu tożsamości osoby składającej wniosek. Jeżeli dana osoba odmawia złożenia wniosku na piśmie, Cashback services powinno wysłać wnioskodawcy pisemną informację tak szybko, jak to możliwe, potwierdzając charakter i zakres wniosku.
W razie otrzymania WSP należy niezwłocznie poinformować Inspektora Danych Osobowych.
Następnym krokiem jest zweryfikowanie czy wniosek zawiera wystarczające informacje, aby móc go zrozumieć i rozpatrzyć. Jeśli WSP jest niejasny, należy niezwłocznie poprosić o dodatkowe informacje wymagane w uzasadniony sposób do spełnienia wniosku.
Następnym etapem rozpatrywania WSP jest zidentyfikowanie, które systemy i bazy danych mogą zawierać informacje dotyczące jednostki i jednostek biznesowych odpowiedzialnych za te systemy i bazy danych. Jednostki Cashback services odpowiedzialne za każdą taką bazę danych i / lub system będą odpowiedzialne za przeszukiwanie wszelkich potrzebnych informacje dotyczące danej osoby. Po zakończeniu tych działań przez odpowiednią jednostkę biznesową powinna ona dostarczyć kopię wszelkich informacji zidentyfikowanych do kontroli Inspektora Ochrony Danych.
Po otrzymaniu informacji od odpowiednich jednostek biznesowych konieczne będzie przejrzenie tych informacji w celu zidentyfikowania wszelkich danych osobowych dotyczących wnioskodawcy.
W ramach tego przeglądu należy również oflagować wszelkie / wszystkie informacje, których Cashback services nie może ujawnić bez naruszenia prawa lub krytyczne wobec danej osoby lub innej osoby. Następnym krokiem jest ustalenie, czy takie informacje mogą zostać wstrzymane w wysyłce.
Cashback services nie powinien ujawniać, usuwać ani w inny sposób wpływać na dane osobowe dotyczące osób innych niż sam wnioskodawca, chyba że strona trzecia wyrazi na to zgodę lub uzasadnione jest dostarczenie (lub usunięcie danych itp.) bez ich zgody.
Wnioski o usunięcie danych i prawo do bycia zapomnianym:
Prawa do usunięcia danych i do bycia zapomnianym nie są prawami absolutnymi. Cashback services nie musi usuwać danych osobowych, które należy zachować:
Podobnie, osoba, której dane dotyczą, nie ma prawa do wyrażenia sprzeciwu wobec wykorzystywania jej informacji w celu, który jest niezbędny do wypełnienia zobowiązań prawnych.
Zgodnie z ogólną zasadą, Cashback services powinno spełnić żądania usunięcia i / lub sprzeciwu wobec przetwarzania w odniesieniu do następujących danych (o ile nie są one przedmiotem skargi lub postępowania sądowego):
Należy rozważyć, czy dane osobowe mogą zamiast usunięcia być "ograniczone", tak aby można je było używać tylko do konkretnego celu zgodnie z zasadą zgodności z prawem.
Jeśli zapadnie decyzja odmowna wobec WSP (w całości lub w odniesieniu do określonego prawa), odpowiedź będzie musiała zawierać powody odrzucenia wniosku, poparte przepisem prawa. Jeśli zdecydowano się na spełnienie żądanie usunięcia przez "ograniczenie" danych osobowych, należy to wskazać i wyjaśnić w odpowiedzi.
Odpowiedź powinna zostać dostarczona w sposób zgodny z przepisami prawa właściwymi do komunikacji z osobami, których dane dotyczą lub w sposób, na który dana osoba wyraziła zgodę.
Żądanie dostępu:
W odpowiedzi na wniosek o dostęp, należy przesłać kopię danych osobowych wymaganych przez daną osobę.